Pobierz i wydrukuj: Rodzinny Śpiewnik Bożonarodzeniowy do Wspólnego Kolędowania.

19.12.16


Jedną z tradycji wigilijnych, które połączyły rodziny mojego męża i moją, było wspólne, donośne i bardzo wesołe kolędowanie. Gdy brzuchy wszystkich gości są już stosownie napełnione, prezenty rozdane i rozpakowane, a nasz pies Gumiś nie ma nam już nic więcej do powiedzenia, głos jako pierwsza zabiera moja mama, która swym donośnym sopranem intonuje pierwsze dźwięki naszej ulubionej kolędy "Bóg się rodzi". 

Wtedy całe towarzystwo podrywa się na równe nogi i nie zważając na dość późną porę i z lekka przymykające się po sutej wieczerzy oko, jak jeden mąż wyśpiewują kolejne słowa tej pięknej bożonarodzeniowej pieśni. I chociaż nikt z nas, może oprócz mojej teściowej, nie grzeszy głosem na miarę Pavarottiego, to tego jedynego dnia nikt nie przejmuje się tym, że ani razu nie wstrzelił się w odpowiednią tonację czy rytm. Liczy się to, że jesteśmy razem, są Święta i przepełnia nas radość i szczęście.


Jeśli w Waszych domach kolędowanie wciąż nie wpisało się w poczet rodzinnych tradycji i zwyczajów, to w tym roku spróbujcie to zmienić. By ułatwić Wam to zadanie przygotowałam "Rodzinny Śpiewnik Bożonarodzeniowy do Wspólnego Kolędowania" zawierający 12 najpopularniejszych polskich kolęd:


1. Bóg się rodzi
2. Cicha noc
3. Do szopy, hej pasterze
4. Dzisiaj w Betlejem
5. Gdy się Chrystus rodzi
6. Gdy śliczna Panna
7. Jezus malusieńki
8. Lulajże, Jezuniu
9. Pójdźmy wszyscy do stajenki
10. Przybieżeli do Betlejem
11. W żłobie leży
12. Wśród nocnej ciszy


Link do pliku znajdziecie poniżej. Po pobraniu na dysk komputera, wystarczy go wydrukować na najzwyklejszej drukarce i rozdać domownikom. Jestem pewna, że zmotywuje do śpiewu tych, którzy do tej pory wykręcali się nieznajomością tekstu polskich kolęd, jak również będzie świetnym materiałem do nauki czytania i poszerzania wiedzy o Bożym Narodzeniu dla dzieci.


Śpiewnik przygotowałam w wersji "ekonomicznej", czyli czarno-białej. W zależności od posiadanej drukarki, dodatkowo zaznaczcie opcję wydruku w skali szarości, by Wasze urządzenie na próżno nie zużywało kolorowych tuszy do niekolorowego wydruku.


Oto link do pliku: POBIERZ ŚPIEWNIK


W ustawieniach drukarki wybieramy opcję druku dwustronnego i postępujemy zgodnie z komunikatami wysyłanymi przez drukarkę.


Teraz już tylko wystarczy złożyć kartki na pół i ewentualnie złączyć je razem za pomocą długiego zszywacza i gotowe.


Miłego kolędowania!









Koniecznie przeczytaj

8 komentarze

  1. Ciekawe. Oczywiście wydrukuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł :) I już nikt się nie wykręci od kolędowania nieznajomością tekstu :)

    Pozdrawiam :)
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Olu:) U mnie to zadziałało. W tym roku dochodzi jeszcze akompaniament skrzypiec, o który zadba mój starszy syn.

      Usuń
  3. Dobry pomysł, już się rodzina nie zatnie po drugiej zwrotce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, tak też może się zdarzyć:) U mnie zacina się głównie męska część rodziny, ale to inna historia;) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. ooo tego mi było potrzeba :) za tydzień urządzamy kolędowanie na duuużą skalę :D mega się przyda!

    OdpowiedzUsuń

Facebook

Napisz do mnie!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *